Toiminta / Verksamhet

Vertaistukea:

Allergia- ja Astmayhdistyksellämme on vertaistoimijoita, joiden kanssa voit keskustella kahden kesken arjen pulmatilanteista ja niiden ratkaisuista. Ammattilaisen tarjoaman tiedon ja tuen lisäksi muiden samassa elämäntilanteessa olevien tarjoama vertaistuki auttaa arjessa selviytymisessä.

Vertaistukihenkilöt ovat Allergia-, Iho-  ja Astmaliiton valmentamia ja vaitiolovelvollisia.

Vertaistukitoiminta tällä hetkellä:

Ota yhteys yhdistykseen: porvoonallergia@gmail.com tai +358 443 640 306

Tule vertaistukijaksi!

Vertaistukijan tehtävänä on välittää kokemustietoa siitä, mitä on olla allerginen tai astmainen ja miten sairauden kanssa tulee toimeen. Vertaistukija on kuuntelija, kokemusten jakaja, rohkaisija ja tiedonvälittäjä. Vertaistukijat ovat vapaaehtoisia, jotka haluavat auttaa muita omien kokemustensa ja tietojensa pohjalta.

Jos olet kiinnostunut tulemaan vertaistukijaksi, ota yhteys yhdistykseen, porvoonallergia@gmail.com tai +358 443 640 306 . Saat koulutusta liitolta jaa tukea ja hyviä vinkkejä yhdistykseltä.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Stödverksamhet:

Föreningen har stödpersoner, med vilka man kan diskutera på tumanhand om vardagliga problemsituationer och lösningar till dem. Man kan också delta i kamratstödgrupper och få hjälp och inspiration av personer i samma livssituation för att klara av vardagen.

Stödpersonerna är utbildade av Allergi-, Hud- och Astmaförbundet och de har tystnadsplikt.

Stödverksamhet för tillfället:

Kontakta föreningen: porvoonallergia@gmail.com   eller +358 443 640 306

Vill du bli stödperson?

Stödpersonerna är personer som själv har insjuknat i allergi eller astma eller att deras närmaste har allergier eller astma. Din uppgift är att dela med dig  av dina erfarenheter, hur det är att vara allergisk eller astmatiker och hur man kan leva med sin sjukdom. Du fungerar som lyssnare, erfarenhetsdelare, uppmuntrare och informatör.  Du får utbildning och handledning av föreningen och förbundet. Ta kontakt och anmäl ditt intresse, porvoonallergia@gmail.com eller +358 443 640 306 .